-
Information
Mcs/duft og kemikalie allergi
Da vi er mange der lider af denne invaliderende sygdom, er vi afhængige af at personale tager hensyn og at der findes speciel stuer forbeholdt Mcs patienter hvor alt er rengjort i duft neutrale rengøringsmidler, ingen friske blomster, på stuerne da dette også for mange trigger deres sygdom. Vi søger personale, der ikke bruge dufte til hverdag, da dufte hænger godt fat i tøj, hud og hår.Toiletterne skal også være rengjort i duft neutral, sprit på stuerne, skal gerne udelukkes da dette også gør...
-
Inddragelse
Mobilfri venteværelser og stuer
Kære regioner, jeg er hypersensitiv overfor mobilstråling (har EHS/el-overfølsomhed). Når jeg er på hospitalet og skal vente på at blive indkaldt til samtaler med lægen, har jeg et problem. Jeg kan ikke opholde mig på venteværelset sammen med andre patienter, fordi de bruger ventetiden på at tale, surfe og skrive sms'er på deres mobiltelefon. Den aktive brug af mobilen frigiver stråling, som giver mig hovedpine, hjertebanken og smerter i kroppen. Derfor ønsker jeg, at I gør venteværelser mo...
-
Inddragelse
Hold kommunikationen i øjenhøjde
Jeg ønsker mig at blive mødt i øjenhøjde - og at der bliver afsat tid til en reel samtale, hvor jeg er inviteres til at være aktiv deltager i beslutninger om behandling og behandlingsformer - uanset behandlingen skulle træde udenfor gængse retningslinier, når mine behov tilsiger det. Jeg ønsker især respekt omkring de undersøgelser og behandlinger jeg vælger at få i privat regi.... Jeg er stofskiftepatienter, og har været 40 år om at få ørenlyd for, at mine mange symptomer har en påviselig år...
-
Personale
Ansæt psykomotoriske terapeuter
Det har været en stor succes for sygefraværet på neurologisk afdeling på Vejle Sygehus at de for flere år siden ansatte en Psykomotorisk terapeut til at give de ansatte behandlinger. Faktisk så stor en succes at sygefraværet faldt med 50%. Jeg ville foreslå at denne ordning blev udvidet både til andre afdelinger på Vejle sygehus, men også til andre hospitaler. Efterhånden fandt ledelsen på Vele sygehus også ud af at den psykomotoriske terapeut også kunne bruges til patienterne og hun arbejd...
-
Tryghed
Tryghed og funktionelle lidelser
"Mit råd: TRO på patienten, og LYT til det, han siger, og TÆNK ikke bag patientens ryg: Han har nok en funktionel lidelse (psykiatrisk diagnose). Undlad at anbefale psykiatrisk hjælp, med det samme, hvis man ikke umiddelbart kan finde grunden til, at borgeren har opsøgt sygehusvæsenet. Der findes mange eksempler på, at borgere er kommet for sent i behandling, eller at deres sygdom ikke er blevet opdaget, fordi borgeren er blevet sendt halve og hele år til psykiater eller psykolog, hvor d...
-
Tryghed
Apotek på hospitalerne
Der er brug for døgnapoteker på hospitalerne, så man ikke skal stresse rundt i byen og købe livsvigtig og påkrævet medicin efter udskrivning. Ofte skal det hentes på et apotek og det skal koordineres med pårørende eller hjemmepleje, der kan hjælpe. Apoteker på hospitalerne minimerer risiko for forkert eller forsinket medicinering, samt reducerer stress for patient og pårørende. Gerne i kombination med at recepten med det samme kan tilgås på apotekerne. Og med at hospitalerne udleverer medicin...
-
Forløbet
Kundeservice er vejen til bedre patientforløb
Prøv at betragt patienterne som kunder. Følgende tiltag kan overvejes: - Hold åbent når det passer kunden - Lad kunden vælge om opfølgning skal ske pr telefon, brev eller konsultation - Tjek om alle data/svar er klar inden der tages fat i kunden - Spørg kunden om hvad der er vigtigst for kunden - Afdæk kundens behov - Skab et Laen forløb for den enkelte kunde - Brug FaceTime eller Skype for de kunder som ønsker dette - Gør det nemt og enkelt for kunden - Spørg alle kunderne næste gan...
-
Inddragelse
Lad patienterne selv book deres tid
Lad patienterne selv booke deres tid elektronisk, således at tiden med det samme bliver mulig for patienten, og der undgås at bruge unødvendige personaleressourcer til at varetage dette. Dette vil ligeledes have et rehabiliterende perspektiv.
-
Information
En app som viser mig rundt på sygehuset
Sygehuse er store... ! Og mange afdelinger har svære eller kringlede navne. Det kunne være smart, hvis man lavede en app, som kunne vise dig vej rundt på sygehusene. Både for at spare patienten for at skulle spørge - eller føle sig "dum" over ikke at kunne finde frem, men også for at spare personalets dyre tid, så man kan undgå nogle forsinkelser. Specielt når de nye supersygehuse bliver endnu større. Appen kunne også vise anslået gå-tid til afdelingen.
Gør de danske sygehuse endnu bedre
Vi vil gerne forbedre vores service og kommunikation. Hvad skal vi gøre?
Danmarks fem regioner har siden februar indsamlet gode ideer fra borgerne her på platformen. Det har f.eks. været ideer til, hvordan vi kan gøre din oplevelse på sygehuset bedre og hvordan, personalet i højere grad kan inddrage pårørende. Ideerne er blevet brugt til inspiration i handleplanen "Borgernes Sundhedsvæsen - Vores Sundhedsvæsen”, som du finder her på siden.
Da regionerne hele tiden skal blive bedre til at forbedre servicen og kommunikation med patienterne og deres pårørende, håber vi, at du også fremover vil dele dine ideer med os.