Personale

Sikre at man har forstået hinanden.

Ivan Petersen

Ofte vil et fagpersonale være præget af et fagsprog samt faglig tankegang, som ikke relaterer til brugerens hverdag, det er derfor vigtigt, at man ikke beder brugeren at tilkendegive en forståelse med et ja eller nej. Man bør bede brugeren udtrykke det faglige svar med sine egne ord, så det faglige personale kan se, at budskabet er korrekt opfattet eller evt. misforstået. For ældre brugere er det også den eneste måde man kan sikre sig, at budskabet i det hele taget er hørt. Intern snak "henover" brugeren bør samtidig undgås, da det vil kunne forvirre brugeren.
venlig hilsen

Ivan Petersen

Kommentarer (0)

Skriv en kommentar til idéen

Dette website anvender 1. og 3. parts cookies til teknisk funktionalitet, trafikmåling og brugermåling for at optimere websitet og levere den bedst mulige brugeroplevelse. Hvis du navigerer videre på sitet uden at ændre dine indstillinger, antager vi, at du accepterer at modtage cookies fra voressundhedsvæsen.dk

Læs mere om cookies, og hvordan du sletter dem, klik her